La Pesca

Valencià

La Pesca en la Mar, la Pesca en el Mar també canvia i a hores d’ara amb els dits de les mans podem comptar els pescadors que a hores d’ara continuen eixint a Pescar, situades les seues barques en el Poble veí d’El Perelló, per la fàcil entrada i eixida al Mar. La pesca en el mar no es reduïa a un simple i agradable passeig per la vora de l’aigua; havia que fer front a la humitat del mar, a la boira, al vent, a la pluja tenaç… La pesca en el mar no era un simple esport, si no el Pa de cada dia, que donava de menjar a totes les famílies del Poble, no eixir a pescar suposava un dur colp, per això moltes vegades lluitaven contra mar, la boira, l’aire, la pluja…durament.  molts dies tardaven a tornar a port mes del normal, les famílies anaven a La Gola a esperar veure arribar entre l’adversitat als seus familiars.

La Pesca en l´Albufera, a hores d’ara, com no podia ser de cap altra manera, les coses han canviat. Com a conseqüència de l’excessiva explotació i contaminació de les aigües, l’activitat més vella practicada en L´Albufera, la Pesca, ha descendit dràsticament. Dos espècies tradicionals com l’Anguila i Llobarro, pràcticament han desaparegut, i només la pesca de la Llisa manté la xicoteta activitat, la qual cosa fa que els embarcadors tinguen moviment de les seues barques.


Castellano

La Pesca en la Mar, la Pesca en el Mar también cambia y a día de hoy con los dedos de la manos podemos contar los pescadores que a día de hoy siguen saliendo a Pescar, situadas sus barcas en el Pueblo vecino de El Perelló, por la fácil entrada y salida al Mar. La pesca en el mar no se reducía a un simple y agradable paseo por la orilla del agua; habia que hacer frente a la humedad del mar, a la niebla, al viento, a la lluvia tenaz… La pesca en el mar no era un simple deporte, si no el Pan de cada día, que daba de comer a todas las familias del Pueblo, no salir a pescar suponía un duro golpe, por eso muchas veces luchaban contra el mar, la niebla, el aire, la lluvia…duramente. Muchos días tardaban en volver a puerto mas de lo normal, las familias iban a La Gola a esperar ver llegar entre la adversidad a sus familiares.

La Pesca en la Albufera, a día de hoy, cómo no, las cosas han cambiado. Como consecuencia de la excesiva explotación y contaminación de las aguas, la actividad más vieja practicada en L´Albufera, la Pesca, ha descendido drásticamente. Dos especies tradicionales como la Anguila y Lubina, prácticamente han desaparecido, y solo la pesca de la Lisa mantiene la pequeña actividad, lo que hace que los embarcaderos aun tengan movimiento de sus barcas.


Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s